Wednesday, August 5, 2015

Bingung

Manusia ni, hati dia berbolak balik. Kdang imannya di atas, kadang menjunam jatuh ke bawah. Kdang bersangka baik, kadang mengumpat mengata.

Haish. aku minta dijauhkan dari segala penyakit hati. Astaghfirullah hal 'azim..

Ckuplah manusia berbuat begitu pada kau, jangan kau berbalas balik. Nanti apa beza kau dengan dia?

Kdang aku rasa, yang lebih menenangkan dan mententeramkan jiwa adalah bila kita fikir hubungan kita dg Allah. Biarlah apa yg terjadi dg manusia, janji aku jaga hubungan aku dengan Allah.

Tapi bila tergingat.. YaAllah mana la boleh camtu.  aku tak boleh mcm tu. Hubungan sesama manusia pun kena jaga.. huhuu..Tapi...,

Susahnya nak jaga hati manusia...T.T tak faham dengan perangai mereka. Kita kah yang salah? atau mereka punya masalah?

Ah, bikin pening kepala. Mendingan bersangka baik aja huhu. Bersangka baik, bersangka baik!

7 comments:

muhdrazif said...

Bersangka baik selagi boleh? Ke macam mana? hmm..

Maryam Hanani Abdul Razak said...

dr rafif: perhaps:)

Maryam Hanani Abdul Razak said...

rafif pun bolehh :'D

muhdrazif said...

jauh sgt tu, rafif vs razif. haha.
jangan silap tulis dkt file patient sudah, haha.
Bersangka baik dgn pemimpin, hmm.
Susah jgk kalau buat masa sekarang.

Maryam Hanani Abdul Razak said...

hahah.mintak dijauhkann salah tulis nma patient kt case note. masalah besaq satgi. takpelah razif, syaitan tu kan berjalan dlm drh manusia. mmglah susah sbb syaitan adaa ja strategi dia nk lemahkan manusia. tp kita bersangka baik jelah smmpu yg boleh. fikir yg baik2 dan doa yg baik2. :)

Dr. Syaef said...

dah lama tak melawat blog ni. ~
Masa berlalu sangat pantas nampaknya.

Maryam Hanani Abdul Razak said...

selamat kembali ke sni lg dr syaufiq.. apakan daya dr dah pencen update blog.nasib ja tak lupa lagi kat blog kita ;)