Thursday, January 6, 2011

Electric shock

Assalamualaikum

Pagi ni lepas solat subuh, saya pergi betulkan modem kat bilik belakang sbb nk gne internet.Bila masuk je bilik,tak semena2 saya tersepak extension kat lntai nih.Adeh,kne electric shock!yaAllah kakiku!dengan kaki yg rsa tersgtlah kebas,terhinjut2 saya gi kat katil nak redakan diri kejap.Allahu rabbi..rsa pening sgt waktu tu.mulalah pikir mcm2.ntah2 otak ni pn dh jd tak btul cket tak?cepat saya mengucap..Alhamdulillah igt lagi..cuba kira satu tmbh satu..alhmdulillah dpt dua.huuu..nsib baik otak ni btul lg.Saya gi amek minyak gamat n sapu kat kaki ni.ntahla apsal buat camtu.rse cam tak de kesan je.hm..psycho je ni.bila rsa ada ubat,rsa ok sikit walaupun tak bg kesan.

alhmdulillah tak seteruk ni
Lama jugak duduk atas katil.This incident eventually kills my interest to open the laptop.Saya fikir lama..apa hikmahnya ni..Rsanya tak pernah kena electric shock lama camni.shock hbs satu badan...

Saya teringat kata2 yg saya pernah baca..setiap ujian yg berlaku tanda kasih sayang Allah..Mesti ada hikmahnya sma ada kita sedar atau pun tak.Kita jgn cepat melatah,sbb sgl apa yg berlaku sama ada baik ataupun buruk semuanya ada hikmahnya.Paling tak,kita fikirlah semua yg terjadi tak lain tak bukan utk rapatkan lagi diri kita kepada Sang Pencipta.Ya,klu kita dpt kebaikan,kita akan lebih bersyukur.Klu kita dpt kesusahan,kita akan lebih bersabar n berdoa pdNya.Itulah hikmahnya...

Setiap kesakitan dan kesusahan yg kita alami adalah sebagai kifarah (penghapus dosa) bg segala dosa yg kita lakukan setiap hari.Betapa penyayangnya Allah yg ingin menghapus dosa2 kita yang belambak ni dengan memberi ujian kpd kita.


Sayyidatina Aisyah pernah berkata sesungguhnya baginda Rasulullah SAW ada bersabda yang bermaksud : "Tidak menimpa ke atas seorang mukmin satu kecelakaan, biarpun duri ataupun lebih daripada itu,melainkan Allah menggugurkan dengannya satu dosa."
                                                                       (Hadis riwayat Al-Bukhari dan Muslim)


Terima kasih Ya Allah kerana masih sayangkan aku! 



No comments: