Saturday, January 1, 2011

Tahun Baru, Azam Baru

Selamat Tahun Baru semua!Sekarang ni saya kat umah kakk kat shah alam.umah k tim.Tau tak?saya sebenarnya tak tau pun yg hari ni dah msuk tahun baru.Padanla nk dekat2 pukul 12 tu belambak2 msg msuk wish tahun baru.hehh.apa laa..sebenarnya saya dan abg can gi umah k tim ni sebab kat umah tak dak orang.kami kami berdua je ngan maid.Sume balik kampung tp kami nak dok sini.pulak tu abg can nk beli baju so dia ajak k tim kuar skali. Alang2 dah jalan jauh,we decided to stay overnight here.rezeki saya,umah k tim ni dekat sangat ngan i-city,so mlm tu tepat kul 12 kami semua pakat kluar umah tgk bunga api yang sangtlah cantik!heh.kami tengok kat depan pintu pagar je tp okla kan :)
                                      
we were hypnotized!
and mesmerized ;)
Dengan ini maka rasmilah saya menjejakkan kaki ke tahun 2011 menggantikan 2010 yg penuh dengan 1001 kenangan dan sejarah.Ya..kenangan dengan kengkawan kat smap n smkas atau lebih tepat lg di sekolah menengah.no more school uniforms!huhu.baju2 n buku2 sume dah kasi kat asiah,adik yg skang ni form 5..
Si Asiah spm's victim 2011.gud luck deh.
Sebenarnya azam utk thun baru dah diset ikut kalendar hijrah.Lepas bace doa akhir dan awal tahun..terdetik dalam hati satu perasan utk berubh kpd sesuatu yang baru dan lbih baik.Semua org insyaAllah akan rse camtu..yelah fitrah manusia sememangnya sukakan kebaikan.itulah hijrah..Untuk tahun ni,saya berazam :
  1. untuk lebih matang dlm setiap perkara (avoid silly mistakes n lebih berhati2 bila buat keputusan)
  2. jadi seorang yg sgt penyabar :D especially bila adik2 buat semak rumah setiap lima minit.huhuuh its ok..kita kemas balik dengan ikhlas..dan jgk sabar dengan perangai manusia yg kadang2 kita susah btul nk phm.
  3. tak peduli apa orang nak kata asalkan kita di jalan yg benar!
  4. dimana pun berada,akhlak dan suruhan Islam mesti dijaga.insyaAllah.
Semoga apa yg saya azamkan ni dapat saya laksanakan dengan baik dan seandainya saya lupa,smoga Allah mengingatkan saya, ameen..

Semoga tahun ini lebih baik daripada tahun sebelumnya... :)

“No one can go back and make a  new start, but anyone can start from now and make a  new ending.”

3 comments:

izzatzaid said...

azam nani cam jat punya . YAY ! insyaAllah :)

Maryam Hanani Abdul Razak said...

heheh.together we reach it okay? ;) insyaAllah

izzatzaid said...

YAY ! haha takut nk g PLKN .